Paloma Vigre: “M’ha agradat molt treballar en equip a l’assignatura Organització estratègica d’esdeveniments”

6 setembre, 2019

Em dic Paloma Vigre, tinc 26 anys i aquest octubre començaré el meu tercer semestre del Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments  la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Fa uns anys vaig realitzar unes pràctiques al departament de Socis i Esdeveniments de la Cambra de Comerç Alemanya per Espanya, allí és on em vaig introduir en aquest àmbit de la comunicació.

Des del març del 2018 estic treballant a Maastricht (Holanda)i des de l’inici vaig tenir clar que desitjava compaginar la meva vida laboral amb l’estudi d’un màster orientat a l’ organització d’esdeveniments i a la comunicació, que només em seria possible cursar en modalitat online. Després de valorar diverses opcions, basant-me en experiències prèvies, opinions molt positives i el pla d’estudis, em vaig decantar pel Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC.

La veritat és que no puc estar més satisfeta amb la decisió presa. El format online i flexible, amb la possibilitat d’estudiar a temps parcial i cursar dos o tres assignatures per semestre, em permet compaginar a la perfecció la meva feina amb els estudis, enriquint així la meva trajectòria professional i els meus coneixements en comunicació. Tant la plena disposició de la meva tutora com les vies de contacte amb els professors i les professores de totes les assignatures, fan de l’estudi d’aquest màster una meravellosa experiència. Destacaria, a més, els recursos disponibles a la biblioteca de la UOC, de molt fàcil accés i amb una enorme quantitat de bibliografia útil tant per cada assignatura com per a l’ampliació general de coneixements.

Pel que fa al pla d’estudis, tenia especialment ganes de cursar l’assignatura d’Organització estratègica d’esdeveniments, per conèixer més de prop la teoria de la disciplina que ja havia tingut l’oportunitat de posar en pràctica. Des del principi em va semblar molt interessant, sobretot el plantejament de l’assignatura. Comptar amb recursos necessaris i aplicar-los a casos reals és el que més he valorat en aquesta assignatura. En cada repte (activitat d’avaluació continuada) hem necessitat recórrer a les nostres experiències per analitzar de manera adequada la manera correcta d’organitzar un esdeveniment i quins són els seus elements principals, per així adonar-nos que és una disciplina molt present en el nostre dia a dia i necessària per a la nostra socialització. Crec que el que més m’ha sorprès gratament és el treball en grup. Recordo no tenir molt clar al principi com afrontar un treball en grup en un entorn online. No obstant, la col·laboració amb les meves companyes i la professora ho van fer possible. Va suposar un repte no tenir el contacte cara a cara al que normalment estem acostumats en aquests treballs, però recorrent a eines com Hangouts Meet o Skype la col·laboració va ser molt gratificant. Per tal d’aconseguir-ho, va ser molt important adaptar els nostres horaris a les necessitats del grup, quelcom que també és necessari a la vida laboral, per exemple, en la col·laboració entre departaments.

Recomanaria sense dubte l’elecció de la UOC i, en especial, del Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments, a qui necessiti una opció flexiblei adaptada a las necessitats professionals i personals. Compta amb grans professionals dedicats a oferir formació de qualitat en un entorn acadèmic immillorable.