Entrevista a Jennifer López Àvila, guanyadora del 3r premi als millors Treballs Finals de Màster

7 març, 2018
como-seorganizanlos-actoscorporativos_-1

Jennifer López Àvila, professional del sector publicitari i la investigació de mercats que ha acabat el seu Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments va ser la guanyadora del tercer premi als millors treballs finals del seu màster.

• Per què vas escollir aquest màster? Buscaves especialitzar-te o canviar el rumb de la teva trajectòria professional?

Inicialment estava buscant un màster que tractés tot el relacionat amb els esdeveniments, tema que m’apassiona. En trobar aquest, vaig acabar de decidir-me pel seu ampli pla d’estudis, que no es limita a esdeveniments, sinó que també inclou relacions públiques, reputació en línia i protocol, que van de la mà. A més, sí, també volia canviar el rumb de la meva trajectòria professional.

• Explica’ns com ha estat la teva trajectòria

Soc professional en mercadeig i publicitat. Amb gairebé set anys d’experiència en investigació de mercats, esdeveniments i màrqueting, actualment treballo en una empresa d’investigació de mercats molt reconeguda mundialment. Amb freqüència duc a terme voluntariat professional a l’àrea de comunicació per a fundacions.

• I vius a Bogotà. Com vas conèixer la UOC?

Volia estudiar en una universitat d’Espanya perquè sabia que compten amb diversos programes especialitzats en esdeveniments. Per això, vaig buscar màsters universitaris a la pàgina web del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport d’Espanya i vaig trobar el de la UOC. Després d’analitzar el seu pla d’estudis, vaig veure diversos comentaris positius a les xarxes socials i algunes persones properes em van dir que havien sentit a dir coses bones de la institució.

• Quins eren els teus principals temors abans de començar?

Fa uns anys vaig tenir una mala experiència amb una diplomatura que anava a cursar virtualment, ja que mai vaig poder ingressar a la plataforma després d’haver pagat la matrícula. Per això, un dels meus grans temors era precisament aquest. Un altre era la diferència horària, doncs amb Bogotà és de sis o set hores, depenent de l’època de l’any, la qual cosa em feia pensar que em perjudicaria quant a sessions de classe o lliuraments de treballs.

• I ara, com veus aquesta experiència formativa?

En termes generals, estic molt contenta, ja que tots els meus temors es van eliminar una vegada vaig poder entrar a la plataforma, fins i tot abans d’iniciar les classes i de pagar la matrícula, com a aspirant. Vaig veure que la modalitat d’estudis ofereix flexibilitat i autonomia perquè la diferència horària no sigui un obstacle. Des del punt de vista professional, em va fer créixer molt, ja que al ser virtual exigeix molt més esforç i una major organització del temps.

• Llavors, va complir les teves expectatives?

Sí, va complir les meves expectatives, perquè no només em vaig enfocar a esdeveniments, que era el que desitjava estudiar en un inici, sinó que vaig aprendre d’una gran varietat de temes orientats a la comunicació corporativa d’una forma pràctica i mitjançant exemples i tallers.

• Amb el teu TFM vas aconseguir el tercer premi als millors treballs finals del teu màster. De què anava el teu projecte?

Consistia a promoure a la Fundació RESSÒ Promoció i Desenvolupament Social per mitjà de l’elaboració d’un festival al municipi de Girardot (Colòmbia), considerant que existeix un problema entorn del medi ambient en aquest municipi a causa de la contaminació. L’esdeveniment es duria a terme mitjançant el lliurament de premis d’un concurs, buscant patrocini amb anticipació. Per això, també era necessari plasmar l’organització de la reunió de presentació de la proposta i la planificació del concurs.

• Com vas conèixer el repositori O2 i per què vas decidir publicar el teu TFM en obert?

Una vegada vam lliurar els nostres TFM, ens van donar l’opció de pujar-los al repositori O2 i vaig decidir publicar-ho aquí, perquè, com a estudiant, sé que moltes vegades necessitem guies per poder dur a terme els nostres treballs, tant de presentació com de normes de qualitat, redacció i, fins i tot, temes, sense arribar al plagi.

• Va ser complicat el procés de publicació?

No. Recordo que vaig haver de revisar amb molta cura quina era l’última versió, ja que, com molts estudiants, tenia moltíssimes versions guardades, però, finalment, vaig lliurar la més recent i completa.

• Sabies que el teu treball va ser un dels més descarregats del mes de desembre?

No, no ho sabia, i m’alegra moltíssim que hagi passat això, ja que indica que el meu treball ha estat de gran utilitat per a la comunitat acadèmica.

• Quins beneficis creus que pot aportar a altres estudiants?

En termes generals, crec que la presentació i les normes són coherents amb el que exigeix la UOC. Als qui enfoquin els seus treballs a l’organització d’esdeveniments els pot ajudar a veure com es portarien a la pràctica molts dels elements vists durant el postgrau.

• Què diries als qui es plantegin pujar el seu treball a aquest repositori?

Que pensin que és una gran ajuda per a altres estudiants. Moltes vegades es necessita ajuda relacionada amb temes generals, com el format del treball, i unes altres, sobre aspectes ben específics, com a enfocaments a certes especialitats. Moltes vegades a internet no trobem el que necessitem.

Article publicat anteriorment al repositori O2 de la UOC.