#DIGITALK. Del màrqueting directe a la comunicació 2.0

26 abril, 2018
Fotografia de la portada del llibre de la Núria Escalaona.

En l’era del canvi permanent, a la xarxa també triomfa una altra constant: la de l’intercanvi. La del diàleg directe entre individus, i entre aquests i actors institucionals i corporatius, via interacció directa. Som en l’era #DigiTalk. Parlar, escoltar, dialogar, de tu a tu gràcies a les eines de la comunicació 2.0. D’això parla aquest llibre. Perquè d’això va la comunicació del present i del futur.

#DigiTalk és un terme que es proposa englobar un context comunicatiu de converses permanents. Un context que s’ha anat formant amb l’exponencial desenvolupament d’Internet i les noves tecnologies de la comunicació i la informació. Un context on ens trobem tots.

És antic i alhora és nou. Perquè tot plegat s’apropa moltíssim a l’essència del màrqueting directe que el segle passat ja defensava el gran publicitari David Ogilvy. Però ara el diàleg directe es busca molt especialment en el món digital. I mentre que abans amb una resposta puntual les marques ja podien quedar satisfetes, ara la idea és mantenir un intercanvi constant on l’usuari, a més, també pot prendre la iniciativa per iniciar aquest diàleg.

L’àmbit professional i acadèmic de la comunicació es veu directament afectat per noves maneres de fer que qualsevol comunicador del segle XXI haurà de ser capaç de conèixer i treballar amb eficàcia. No és suficient amb saber i dominar la tecnologia. Som en un procés d’aprenentatge constant, d’enriquiment i de creixement mutu que ara us proposo seguir en aquest llibre i més enllà amb l’etiqueta #Digitalk a través de Facebook i Twitter o via aquesta web.

Professora col·laboradora del Máster universitario de Comunicación corporativa, protocolo y eventos de la UOC