Coca Cola, un viatge de retorn al vermell

7 març, 2019

Els alumnes del Màster Universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments, van dur a terme el Debat final de l’assignatura de Producció d’Esdeveniments, a partir del qual, l’estudiant Laura Fenoy Giménez va elaborar l’article que us compartim a continuació.

Coca-Cola va organitzar el 5 de març de 2015, dos setmanes abans del Dia Internacional de la Felicitat –el 20 de març-, el seu particular viatge: un viatge de retorn al vermell, als orígens, a la FELICITAT.

Un total de 700 persones entre premsa, celebrities i stakeholders de la marca, que havien rebut una invitació secreta, van ser traslladats a la nau 1 del Centre Logístic Madrid Abroñigal, una estació ferroviària de mercaderies que es va ser convertida en l’Estació Felicitat. A través d’una catifa vermella, van ser rebuts en un espai en el qual van trobar una locomotora real, molta vegetació i il·luminació en ton verds, que evocava a un paradís tropical. Un segon espai amb una passarel·la amb la catifa de l'”onada” del logotip de Coca-Cola i una gran pantalla, van servir d’escenografia per la posterior presentació.

Diversos responsables de Coca-Cola van ser els encarregats de presentar la nova estratègia de marca. Apareixien a través d’una porta a la pantalla, en la que es projectava l’arribada d’un tren i un helicòpter virtual, i començaven les seves intervencions amb l’únic suport d’una maleta i un discurs motivador que recorria la història de la companyia i el que faltava per arribar.

Els assistents van passar de nou a la zona de paradís, que havia canviat la il·luminació verda per vermell, on finalment es va descobrir la nova imatge de Coca-Cola, amb un disseny únic amb el vermell com a protagonista. Els convidats van poder degustar un càtering amb la seva Coca-Cola preferida i amb la música dels jingles més coneguts de la marca tocats per diversos instruments en directe, juntament amb la base de ritmes de Carlos Jean.

Un esdeveniment perfecte pel que fa a producció: l’espai, els elements tècnics i materials únicament van reforçar el missatge, sense restar-li protagonisme. La marca va apostar com sempre per apel·lar als sentiments i va aconseguir, a través d’imatges, discursos i inclús la música, connectar amb els assistents i conquistar les seves emocions, de manera que en marxar tenien la sensació d’haver viscut un moment únic en la història de Coca-Cola.

Aquest post és el resultat d’una aportació al Debat final de l’assignatura Producció d’esdeveniments, sota la supervisió de Míriam Riera, professora col·laboradora.

Graduada del Màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC