Beneficis de les pràctiques virtuals a ImaginON

29 novembre, 2018

La modalitat de pràctiques virtuals del #masterComUOC és l’agència ImaginON, que permet als estudiants submergir-se en projectes de comunicació reals per empreses del tercer sector.

L’ImaginON és l’agència de comunicació creada pels estudiants del màster en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC que permet als perfils d’estudiants sense disponibilitat presencial l’oportunitat de viure l’experiència real de pràctiques en el món laboral.

ImaginON va néixer el 2017 com una simbiosi entre passió per la comunicació i compromís social. Tal com apunta l’Ana Echeverría, professora col·laboradora del projecte: “ImaginON aporta valor real a projectes reals”.

La seva funció és doble dins el programa: com a professora i avaluadora, però també com a cap de l’agència en el seu dia a dia. La seva gestió és liderada per Ferran Lalueza, professional del sector i professor responsable del projecte de pràctiques virtuals i altres assignatures del màster en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC.

La primera edició d’estudiants va treballar amb la fundació Paliaclínic, i posteriorment dins un projecte per la fundació Creu Roja. Després de diverses reunions amb l’equip de l’associació, els estudiants van arribar a conèixer les necessitats comunicatives reals de Creu Roja per tal de realitzar la primera onada de propostes i campanyes.

El projecte ha permès als estudiants del màster conèixer el tractament de molts termes socials dins l’àmbit de la comunicació, a més d’especialitzar-se en casos reals dins el món del tercer sector.

Aconseguir mobilitzar els públics als quals es dirigeixen aquestes entitats fa que cada cop tots i totes estiguem més a prop de “pulsar l’ON per connectar la imaginació amb l’acció”.

Font: Informació extreta de documents sobre el projecte i una entrevista telefònica amb l’Ana Echeverría, professora col·laboradora del projecte ImaginON.